Life is short, smile while you still have teeth

Tja tja bloggen!
Å så underbart det är när veckan går fort. Jag älskar fredagkväll! Vilket det är om mindre än ett dygn ;)



Jag har tänkt på en sak. Vi blir galet påverkade av omgivningen, fast vi inte vill erkänna det. Nu efter julen till exempel, då alla varit onyttiga och ätit mycket julmat är det hur mycket reklam som helst om bantning. Hur man lättast går den. Pulver, tv-shop maskiner, köp en kokbok, promenadband. Allt möjligt. Vi blir sjukt påverkade av det. När alla också skriver på facebook och bloggar hur duktiga de är på att motionera så känner man sig ännu sämre.
Jag menar inte att det är fel att vara sund, eller att dela med sig av vad man gör, på bloggar och facebook. Att träna gör att man mår bra, och vem vill inte må bra? Problemet är bara det vi tycker att alla andra är så duktiga, nyttiga och smala och nedvärderar oss själva istället. Många vill ge sken av att vara jätte duktiga, man skyltar ju helst inte med sina svagheter. Inte jag heller.
Träna, är sunt, må bra, käka kakor och godis och var nöjd. Du lever bara en gång! ;)


Peace out! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0