Om man siktar för lågt hamnar man lågt

Ni vet hur man lovar sig själv varje morgon att gå och lägga sig tidigare nästa kväll? Jag gör så varje morgon nu för tiden. Men på kvällen springer tiden iväg och det är så mycket jag vill göra, så klockan blir ändå alltid för mycket. Nästa morgon när jag vaknar vill jag bara kasta väckarklockan i golvet, stampa på det, spotta på den och slutligen döda den genom att ta ut batteriet.
Det kommer allvarligt talat hända snart. Fast om jag dödar den så lär jag drabbas av dåligt samvete, det är ju ändå enbart mitt fel.
Ibland har man allt stora problem!

Förresten, har ni något förslag på enkel mat, men som ändå verkar riktigt proffsig, när man behöver impa på sin HK-lärare? Jag ska nämligen laga mat åt klasskompisar och läraren ska betygsätta allt. Jag har dessutom ingen aning om vad jag ska laga.
Efterrätten är inte lika svår att komma på, eftersom baka är fett kul. Mycket roligare än att laga mat. Det finns två anledningar - Fika är sött och man får slicka skålar. Det är de enda argumenten som behövs.



Jag måste lära mig att ta bättre bilder på gott fika. För det jag laddat upp smakar väldigt gott, men bilderna är inte riktigt lika aptitretande.  ;)

//Agnes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0