en fet lista

Nu ska Overlord och Björn Borg göra en typisk blogglista. Vi kommer turas om att skriva och göra det när andan faller på. Ja, låt oss börja med dag nr 1!

Dag 01- Presentation av mig själv
Dag 02- En blogg jag läser varje dag
Dag 03- Min favorit bok/böcker
Dag 04- En nytagen bild
Dag 05- 5 killar jag tycker är ursnygga!
Dag 06- 5 sanningar om mig
Dag 07- Tre webbsidor som jag är inne ofta på
Dag 08- Någon jag saknar
Dag 09- Två dagar jag längtar efter
Dag 10- Fem bilder från ett minne 2011
Dag 11- Två saker jag inte skulle klara mig utan
Dag 12- Min favorit film när jag var liten
Dag 13- Sju saker jag gillar att göra
Dag 14- En bra låt
Dag 15- Vad jag vill bli när jag blir stor
Dag 16- Mina syskon
Dag 17- En sak jag önskar att jag får uppleva igen
Dag 18- Två favorit smycken
Dag 19- En bild jag tagit som betyder någonting
Dag 20- En bild som är över 1 år gammal
Dag 21- En bild som är tagen i staden där jag bor
Dag 22- En bild som inte är tagen i staden där jag bor
Dag 23- En film jag kan se hur många gånger som helst utan att tröttna
Dag 24- Tre filmer jag sett och gillat
Dag 25- Tre saker som finns i mitt rum
Dag 26- En sång som ger mig myror i brallan
Dag 27- Två saker som händer mig ofta
Dag 28- Något jag vill göra just denna sekund
Dag 29- Någonting jag saknar väldigt mycket
Dag 30- Tre saker jag ska göra innan detta år är slut


Agnes Holma är mitt riktiga namn. Jag har faktiskt inte haft särskilt många smeknamn, det snyggaste är nog Overlord, vilket jag kom på själv...
Jag bor i byn Pajala, ingen stad, egentligen ingen by heller men samhälle låter så fett muppigt. Jag dansar, spelar innebandy, plinkar på min gitarr, åker bräda och slalom, hänger med kompisar och annat roooligt. Jag orkar liksom inte räkna upp allt, lite för ointressant.
Jag bor ju som sagt i Tornedalen, men har någon sorts blandad dialekt mellan Pajalanska och Järnäsiska (en liten BY i Västerbotten). Det har jag alltid blivit retad för, alltså på skoj, ingen mobbing här inte! Jag säger inte mommo och moffa till mormor och morfar och jag tror inte att de jättesmå runda pankakor som man steker i stekpannan heter småplättar, de heter plättar. Jag säger ordet he, istället för sätta, ställa och lägga. I Järnäs tycker de ju såklart att jag pratar konstigt också. Det är inte lätt när det är svårt. Det är inte heller svårt när det är lätt.
Annars kan jag berätta att på min mobil finns det mest bilder på mat och kakor jag bakat, jag är SÄMST på att ta egobilder och jag sjunger alldeles för mycket. Jag tror att alla i min närhet har hörselskador.

Nu vet ni ju massa trevliga saker om mig, vi hörs. Simma lugnt!




Relevérebellerna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0